Welkom bij het Samsonite wecare programma
Onze Proxis en Nexis koffers zijn vervaardigd om jarenlang reizen te doorstaan en om altijd aan je zijde te blijven, waar je ook gaat. Maar af en toe brengt de reis een verrassing met zich mee. Wees gerust, wij staan voor je klaar. Bij aankoop van een Proxis of Nexis koffer ben je gedekt door onze wereldwijde fabrieksgarantie van 10 jaar* (zie garantieboekje voor de voorwaarden). Bovendien profiteer je gedurende diezelfde periode van het unieke Samsonite wecare programma.*
Jouw gratis diensten
Reparatieservice zonder vragen, zonder zorgen
Deze service geldt voor functionele schade of defecten aan je koffer, inclusief transportschade.** Als de schade of het defect onder het Samsonite wecare programma valt en niet kan worden hersteld, vervangen we jouw koffer.
Een volledige check-up
We geven je product een grondige controle wanneer je een reparatie of service aanvraagt. We maken het schoon en vervangen indien nodig de wielen, zodat je koffer net zo functioneel blijft als de dag dat je hem kocht.
Gratis personalisatie met reliëfbedrukking
Bij aankoop of registratie heb je de mogelijkheid om je koffer te personaliseren met een bedrukt lederen label, waarmee je hem een persoonlijke touch geeft.
Hoe werkt het?
Registreer je koffer
Registreer je koffer op MY SAMSONITE, waar je gevraagd zal worden het aankoopbewijs te uploaden. Zo hoef jij je achteraf geen zorgen meer te maken over papierwerk. Registratie is niet verplicht om te genieten van de voordelen van het Samsonite wecare programma, maar vereenvoudigt wel het proces.
Contacteer ons via een van onderstaande opties
- Dien een online serviceaanvraag in
- Breng je koffer naar een handelaar, die helpt je graag verder met de aanvraag.
- Neem contact met ons op via wecare@samsonite.com
Herstellen of vervangen
Je aanvraag wordt met voorrang behandeld. Ons serviceteam neemt zo snel mogelijk contact met je op om je te informeren over de volgende stappen, zodat je koffer snel weer klaar is voor gebruik.
- Voor kleine en eenvoudig te verhelpen schade sturen we een reparatieset naar je op. Samsonite producten zijn ontworpen met het oog op eenvoudige reparatie, zodat jij ze zonder moeite zelf kunt herstellen. Er zijn video's beschikbaar om je door het proces te begeleiden.
- In alle andere gevallen zal Samsonite naar eigen oordeel je koffer herstellen of vervangen als de schade of het defect niet te herstellen is.
- Voor de meeste Europese landen geldt gratis verzending. Als er verzendkosten in rekening worden gebracht, brengen we je hiervan op de hoogte voordat de kosten worden aangerekend.
*Elektrische en elektronische componenten en aansluitingen, kabels, adapters en batterijen komen enkel in aanmerking voor de wettelijke of statutaire garantie, die van staat tot staat of van land tot land kan verschillen.
**In geval van schade door derden (in het bijzonder door luchtvaartmaatschappijen) raden we aan onmiddellijk de schade te melden en een claim in te dienen bij de vervoerder om door hun verzekering te worden vergoed.